Оттам, от килера под стълбището в къщата на мащехата, откъдето се вземат всички персонажи от преди и след Братя Грим до днес. Първата констатация, че героите продължават да излизат от килера, да оцеляват и да успяват във враждебно обкръжение, а децата безпогрешно да ги разпознават, би трябвало да отговори на питането за успеха на Хари Потър. Но въпросите са два. Хари Потър и "Хари Потър". Тук ще се спра само на първия. Втората констатация е разгърната вече в критическото поле между Умберто Еко и Лидия Денкова - децата ни внезапно се "събудиха" и започнаха да четат. Тук вървят аналогиите с Реми, Оливър Туист и всички малки литературни бездомници, които, подобно на Едип, не познават произхода си. От незнанието произтича авантюрата на тяхното оцеляване, порастване, разпознаване и узнаване. Към тази поредица, теоретично отворена, бих добавила и Пепеляшка, и всички Гримови пъстрокожки, магарешки кожи, червенорозки и снежанки, и Андерсеновите русалка и кибритопродавачка...